Lukt het inloggen op je online leeromgeving niet? Bekijk hieronder hoe je het snel zelf kunt oplossen.
Let op: werk bij het inloggen altijd met één en hetzelfde e-mailadres. We adviseren het e-mailadres van school te gebruiken.
Veelgestelde vragen over inloggen
Kijk of jouw vraag in deze lijst staat
IK BEN:
Hoe log ik in via mijn ELO?
Staat er geen knop of link naar je lesmateriaal of krijg je een foutmelding? Geef dit door aan je ICT-coördinator of leermiddelencoördinator.
Heeft jouw school geen ELO? Log dan in via mijn.thiememeulenhoff.nl (zie volgende vraag)
Hoe log ik in via mijn.thiememeulenhoff.nl?
Ga naar mijn.thiememeulenhoff.nl, vul je e-mailadres in en bevestig dit. Vervolgens kom je in je licentieoverzicht waar je je activeringscode kunt inwisselen. Zodra je dat gedaan hebt, heb je toegang tot je lesmateriaal.
E-mailadres invullen en bevestigen
Waarom moet ik mijn e-mailadres invullen?
We hebben je e-mailadres nodig om je toegang te geven tot je lesmateriaal. We koppelen dit e-mailadres aan jouw persoonlijke gegevens, resultaten en licenties. We gebruiken je e-mailadres alleen voor dit doeleinde.
Waarom gebruiken jullie een e-mailadres voor het inloggen?
We gebruiken een e-mailadres omdat:
- een e-mailadres makkelijk te onthouden is
- je via een e-mailbericht kunt bewijzen dat jij de eigenaar van het e-mailadres bent
- tweefactorauthenticatie mogelijk is via e-mail
Welk e-mailadres moet ik invullen?
We adviseren je het e-mailadres van school te gebruiken. Heb je geen school e-mailadres? Gebruik dan een e-mailadres dat je regelmatig gebruikt. Let op: gebruik altijd één en hetzelfde e-mailadres als je inlogt.
Hoe vaak moet ik mijn e-mailadres invullen?
In een enkel geval vragen we je je e-mailadres nogmaals te bevestigen. Bijvoorbeeld:
- als je gebruik maakt van een andere computer of internetbrowser
- als je de cookies van je internetbrowser hebt verwijderd
- als je de zes weken achter elkaar niet ingelogd hebt
- als je vanuit in een ander land inlogt
Waar wordt mijn e-mailadres voor gebruikt?
Je e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen wordt alleen gebruikt voor identificatie, om je toegang te geven tot jouw lesmateriaal. We gebruiken het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen niet voor commerciële doeleinden en we bewaren het ook niet in een adressenbestand of systeem.
Mag ThiemeMeulenhoff om mijn e-mailadres vragen?
Ik moet mijn e-mailadres bevestigen. Wat betekent dit?
Zo controleren we of het e-mailadres dat je invult om in te loggen, ook jóuw e-mailadres is. Dit doe je door in de e-mail die je krijgt te klikken op de knop ‘Bevestig e-mailadres’.
Moet ik nu direct mijn e-mailadres te bevestigen of kan dat ook later?
Heb je al eerder ingelogd of heb je een account bij ThiemeMeulenhoff? Dan heb je een week de tijd om je e-mailadres te bevestigen. In deze periode kun je nog wel bij je lesmateriaal, maar krijg je bij elke inlogpoging een herinnering dat je je e-mailadres moet bevestigen. Is die week voorbij, dan kun je niet meer bij je lesmateriaal zonder eerst te bevestigen.
Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn e-mailadres te bevestigen. Wat nu?
- Checkcheckdubbelcheck of je je e-mailadres goed hebt ingevuld en geen tikfout hebt gemaakt.
- Controleer niet alleen je inkomende mail maar ook je ongewenste mail.
- Ga opnieuw naar mijn.thiememeulenhoff.nl en vul opnieuw je e-mailadres in.
Ik moet voor de tweede keer mijn e-mailadres invullen. Klopt dat?
- als je gebruik maakt van een andere computer of internetbrowser
- als je de cookies van je internetbrowser hebt verwijderd
- als je de zes weken achter elkaar niet ingelogd hebt
- als je vanuit in een ander land inlogt
Let op: gebruik altijd één en hetzelfde e-mailadres als je inlogt.
Ik weet niet meer welk e-mailadres ik de vorige keer heb ingevuld. Wat nu?
Na het inloggen
Hoe wissel ik mijn activeringscodes in?
Bij inloggen via de ELO
- Vul in het scherm met als titel 'Ohoh...' in het invulveld je activeringscode in
- Klik op verder
Bij inloggen via mijn.thiememeulenhoff.nl
- Klik na het inloggen met je e-mailadres in het licentieoverzicht op ‘activeringscode inwisselen’
- Vul jouw activeringscode in en klik op inwisselen
Ik zie niet al mijn licenties staan, wat nu?
Elke licentie heeft een eigen activeringscode. Om al je licenties te activeren, moet je dus elke activeringscode die je hebt ontvangen inwisselen in het licentieoverzicht.
Ik werk op een gedeelde (school)computer, hoe zorg ik dat anderen geen toegang tot mijn lesmateriaal hebben?
Zorg ervoor dat je altijd een eigen Windows-, Apple-, of Chromebook-account hebt. Aan dit persoonlijke account zijn je persoonlijke instellingen, je eigen lesmateriaal en je resultaten gekoppeld. Met een eigen account, kun je op een gedeelde computer werken zonder dat anderen bij jouw lesmateriaal komen.
Ga je weg bij de computer waarop je werkt? Zorg dan dat je je computer altijd vergrendelt.
Ik moet cookies verwijderen, incognito werken of een andere browser gebruiken. Hoe moet dat?
Verwijder cookies volgens dit stappenplan
Werk in privémodus of in een incognitovenster volgens dit stappenplan
De browser is de internetomgeving waarin je werkt, zoals Chrome, Safari, Edge of Firefox. Via je programma’s of apps kun je een andere browser openen. Volg dan de stappen om in te loggen in deze nieuwe browser.
Ik krijg de melding dat ik mijn cookies moet verwijderen, dat heb ik gedaan en nu verschijnt het scherm opnieuw. Wat nu?
Staat jouw probleem er niet bij en heb je meer hulp nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Geef aan de klantenservicemedewerker het e-mailadres door dat je hebt gebruikt om in te loggen. Is er een meldcode op je scherm verschenen? Geef die dan ook door. Een meldcode ziet er zo uit:
Welke cookies?
ThiemeMeulenhoff gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat de website zo goed mogelijk werkt. Wil je meer weten over cookies of wil je de cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Selecteer dan hieronder je voorkeur of klik op meer informatie