Vraag meer informatie aan over de methodes voor Nederlands als tweede taal
Methode Nederlands als tweede taal
Als NT2-docent stem je jouw onderwijs zo veel mogelijk af op je leerlingen/cursisten. Op hun verschil in leeftijd en opleidingsachtergrond. Op hun wens zo gauw mogelijk de Nederlandse taal te leren. En op hun nieuwsgierigheid naar de Nederlandse samenleving. Onze NT2+-methodes Code+, IJsbreker+ en Zebra+, zijn ontwikkeld in samenwerking met NT2-docenten, de Universiteit van Amsterdam, de Vrije Universiteit Amsterdam en het ITTA, kennisinstituut voor Nederlands als eerste en tweede taal.
Ik ben heel enthousiast over de methode: het behandelt nieuwe woorden in thema’s waardoor cursisten die beter onthouden, elke les heeft lees-, luister- en schrijfopdrachten en er zitten doe-opdrachten in.
Sheila van der Heijden
NT2-docente
Ik wil graag in de zorg werken. Op stage merk ik hoe belangrijk het is om Nederlands te kunnen. Hoe beter ik dat kan, hoe makkelijker het wordt om te praten met collega's en ouderen.
Nebiat (29)
Student aan de Entree-opleiding Zorg bij Curio, komt uit Eritrea
De praktijk is ons uitgangspunt. De docent is begeleider bij de uitvoering van de opdrachten die daarbij passen.
Folkert Kuiken
Wetenschappelijk directeur van INTT