Home
Voortgezet onderwijs

Uitkomst klanttevredenheidsonderzoek

Uitkomst marktonderzoek voortgezet onderwijs

Service en betrouwbaarheid ThiemeMeulenhoff hoog gewaardeerd

HEADING_1

Klantenservice ThiemeMeulenhoff is 'vriendelijk, bereikbaar en snel'

In een onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd door DUO Onderwijsonderzoek & Advies, is aan docenten, leermiddelencoördinatoren, sectievoorzitters, teamleiders en schooldirecties uit het voortgezet onderwijs gevraagd hoe zij de dienstverlening en leverbetrouwbaarheid van educatieve uitgeverijen ervaren. De respondenten waarderen zowel de dienstverlening als de leverbetrouwbaarheid van ThiemeMeulenhoff als ‘zeer goed’.

In opdracht van ThiemeMeulenhoff heeft DUO Onderwijsonderzoek & Advies meer dan 1.500 respondenten die werken in het voortgezet onderwijs hun mening gevraagd over de service en leverbetrouwbaarheid van boeken en digitaal lesmateriaal van educatieve uitgeverijen. Om de respondenten neutraal en onafhankelijk feedback te laten geven en de resultaten goed te kunnen vergelijken met andere marktpartijen, is de uitgeverij niet genoemd.

De belangrijkste resultaten uit het onderzoek:

  • De respondenten beoordelen de klantenservice van ThiemeMeulenhoff met een 7,6 en de dienstverlening door de directe contactpersoon met een 7,9.

  • Meer dan 90% van de klanten ervaart de levering van het lesmateriaal van ThiemeMeulenhoff als betrouwbaar tot zeer betrouwbaar.

  • Hiervan geeft bijna de helft van de klanten een ‘hoge betrouwbaarheid’ en een kwart zelfs een ‘zeer hoge betrouwbaarheid’ als score.

  • Als sterke punten van ThiemeMeulenhoff noemen respondenten termen als ‘bereikbaarheid’, ‘klantvriendelijkheid’, ‘snel geholpen’ en ‘vriendelijkheid’ het vaakst.

Begin schooljaar

De vertraagde leveringen bij vele uitgeverijen en distributeurs begin dit schooljaar waren daarnaast ook een aanleiding voor ThiemeMeulenhoff om dit onderzoek uit te laten voeren. Door het tijdig nemen van maatregelen, was het lesmateriaal van ThiemeMeulenhoff op tijd beschikbaar. Met dit onderzoek hebben we getoetst of onze klanten dit ook zo hebben ervaren. Ferid Broer, Lead Customer Care & Delivery bij ThiemeMeulenhoff: ‘Zo hebben wij bijvoorbeeld in een vroeg stadium al ons drukwerk in Nederland laten uitvoeren, extra papier ingekocht vanwege de grondstoffenschaarste en voorraden ruim voor de zomervakantie aangevuld.’

Blijven verbeteren

Ferid vervolgt: ‘Er is er een projectgroep in het leven geroepen om ook volgend jaar er weer voor te zorgen dat het lesmateriaal op tijd wordt geleverd. Daarnaast hebben we helder, eenduidig en realistisch naar de klant over de situatie gecommuniceerd en meegedacht over alternatieve oplossingen. Ik denk dat je dat goed terugziet in de waardering die klanten ons geven in dit onderzoek. Daar mogen we als team en als ThiemeMeulenhoff trots op zijn. Deze feedback motiveert mij alleen maar meer om samen met mijn collega's de kwaliteit van de dienstverlening te blijven verbeteren.’

Werk je in het onderwijs en overweeg je om over te stappen naar een methode van ThiemeMeulenhoff of start je als bestaande klant in het nieuwe schooljaar met een van de methodes? We helpen je graag om zo goed mogelijk van start te gaan.