Zo werkt Op niveau tweede fase 3e editie
Referentieniveaus
Sinds augustus 2010 zijn scholen verplicht om zich te houden aan de eisen uit het Referentiekader Taal. Hierin staan voor vier domeinen doorlopende leerlijnen beschreven voor vier verschillende referentieniveaus van de commissie Meijerink. Deze referentieniveaus geven aan welk niveau leerlingen zouden moeten hebben op verschillende momenten in hun schoolloopbaan. Op niveau tweede fase sluit aan bij de referentieniveaus en lopen door waar Op niveau onderbouw gebleven is.
De vier domeinen zijn:
1. Mondelinge taalvaardigheid
2. Lezen
3. Schrijven
4. Begrippenlijst en taalverzorging
Per domein staat het gewenste niveau aangegeven.
Bij Op niveau tweede fase zijn de leerdoelen afgestemd op deze niveaus. De leerdoelen staan aan het begin van elke module met bijbehorend referentieniveau. Voor de productieve vaardigheden Schrijven, Spreken en Gesprekken zijn daarbij rubrics ontwikkeld op basis van het Referentiekader Taal. Deze rubrics geven leerlingen inzicht in waar ze staan qua niveau voor deze vaardigheden.
Klik hier om een overzicht te downloaden voor M-nummers (4F)
Klik hier om een overzicht te downloaden voor M-nummers (3F)
Welke cookies?
ThiemeMeulenhoff gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat de website zo goed mogelijk werkt. Wil je meer weten over cookies of wil je de cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Selecteer dan hieronder je voorkeur of klik op meer informatie