Differentiatie
In de visie van 10voorBiologie is het noodzakelijk dat leerlingen de mogelijkheid krijgen zich individueel te ontwikkelen en hun sterke kanten te benutten en versterken. 10voorBiologie bevat daarom veel samenwerkingsopdrachten waarin leerlingen taken verdelen en leren omgaan met elkaars capaciteiten en vaardigheden. Ze leren hierbij veel van elkaar. Tegelijk leert en ontwikkelt elke leerling zich op zijn eigen niveau.
“In de biologieles doen leerlingen niet allemaal hetzelfde, ze zijn met verschillende opdrachten bezig en doen dat in hun eigen tempo en op hun eigen manier.”
Agnes van Straaten, eindredacteur 10voorBiologie
Eigen didactische routes
Iedere docent kiest zijn eigen didactische route binnen 10voorBiologie: klassiek vanuit de theoriehoofdstukken (27 voor vwo, 17 voor havo) of CoCo (concept-context) vanuit de thema's. Alle thema’s bevatten een verzameling aan opdrachten rondom een of meerdere contexten. Via deze opdrachten verwerken leerlingen de bijhorende theorie.
Bekijk het vwo-thema ‘Cel in, cel uit’.