Lock Digitale leeromgeving winkelwagen

Veelgestelde vragen schoolopstart

Het nieuwe schooljaar is weer begonnen! Om zo soepel mogelijk te starten in het nieuwe jaar, hebben we de meest gestelde vragen alvast voor je verzameld.

Hoe bestel ik een docentlicentie?

Ben je een docent en wil je een licentie bestellen? Gebruik onze bestelwizard en ontvang je licentie binnen enkele minuten. Ben je een leerling of student? Bestel je materialenboeken dan bij de (school)leverancier of boekhandel.

Kan ik als particulier/student/leerling ook bij jullie bestellen?

Nee. Als leerling, student of andere particulier kun je niet rechtstreeks bij ons bestellen. Bestel je boeken en/of licenties dan bij een (school)leverancier of boekhandel .

Primair Onderwijs: Ik zie mijn licentie niet meer in Basispoort

Als je je licentie al langere tijd hebt, kan dat inderdaad kloppen. Op 1-8-2020 zijn de zogenaamde ‘afkooplicenties’ verlopen. Dit zijn licenties die vóór de overgang naar Basispoort in 2013 zijn besteld. Via de schoolleverancier kan je nieuwe jaarlicenties bestellen. Heb je onlangs nog licenties besteld maar zie je ze niet in Basispoort? Neem ook dan contact op met de schoolleverancier.

Ik weet mijn e-mailadres niet meer / Ik weet niet meer met welk e-mail adres ik eerder heb ingelogd

Dat is lastig! Bedenk eens welk e-mailadres je meestal gebruikt. Gebruik je voor school je e-mailadres van school? Of gebruik je juist altijd je eigen e-mailadres? Vul het e-mailadres in waarvan je denkt dat je het de vorige keer hebt gebruikt en bevestig deze via de link in je mailbox.

Kom je dan niet verder? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice kan je snel helpen als je vermeldt welke e-mailadressen je mogelijk gebruikt kunt hebben. Staat er een 'meldcode' op je scherm? Geef ook die door aan onze klantenservice zodat ze je snel kunnen helpen.

Waarom werkt mijn activeringscode niet?

Vervelend dat de code niet werkt! Let er goed op dat er geen spaties vóór of áchter de code staan: als deze er wel staan werkt de code niet.

Werkt de code alsnog niet? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb een andere vraag over inloggen

Voor alle andere vragen rond het inloggen hebben we een aparte pagina.Bekijk de pagina met meest voorkomende inlogvragen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Als ik inlog zie ik de melding “Content niet beschikbaar”

Oeps, er is waarschijnlijk iets misgegaan bij het opslaan van cookies. Wis je cookies (hoe je dit doet verschilt per browser, vaak via ctrl+shift+delete) en ververs de pagina. Waarschijnlijk is het probleem nu opgelost!

Werkt dit toch niet? Neem dan contact op met de klantenservice.

ik moet cookies verwijderen, incognito werken of een andere browser gebruiken. Hoe moet dat?

Soms wordt er gevraagd om je cookies te verwijderen, inconito te werken of in een andere browser te werken. We leggen je uit hoe dat moet.

  • Verwijder je cookies volgens dit stappenplan 
  • Werk in een privémodus of incognitovenster volgens dit stappenplan
  • Een browser is de internetomgeving waar je in werkt. Voorbeelden hiervan zijn Chrome, Safari, Edge of Firefox. Wisselen van browser betekent dat wanneer je normaal gesproken werkt in Chrome, dat je nogmaals probeert in te loggen in bijvoorbeeld Edge.