Met dit werkboek verdiepen leerlingen uit groep 5-6 zich in de digitale maatschappij waarin zij leven. De geschiedenis en toekomst van de computer komt aan bod. Hoe zou de wereld er zonder computer uitzien? Hoe zal de wereld er in 2062 uitzien? De ontwikkeling van games. Pluspunten en risico's van internet. Hyves en Facebook: hoe kritisch en voorzichtig moet je zijn?
De antwoorden zijn online beschikbaar in pdf-vorm.
Klik op de link bij de taak en het opdrachtnummer waar je mee bezig bent.
Taak 5, opdracht 2
http://lab.andre-michelle.com/tonematrix
http://www.ronwinter.tv/drums.html
Taak 5, extra
http://www.spelletjesplein.nl/sitemanager.asp?pid=18&plein=13
Taak 9, opdracht 5
http://pacman.com/en/google/
Taak 11, opdracht 4 (antwoorden)
http://klaswindekind.be/muziekstad/Frames/Hoorspel%20_audacity.htm
Taak 11, extra
http://www.game-maker.nl/
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/index/home
Taak 14, opdracht 4
http://www.kidspanel.nl/Avatar.html
Taak 15, opdracht 5
http://www.twopcharts.com/main.php?source=nl
Taak 16, opdracht 1
http://tinyurl.com/35x2gyt
Taak 17, opdracht 3
www.wikikids.nl
Taak 17, opdracht 3b
http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Wikikids:Tutorial
Taak 19, opdracht 4
http://www.youtube.com/watch?v=OZL3l8iCA4k&feature=related
Dit product is beperkt leverbaar. Dit betekent dat het product binnen afzienbare tijd zal worden uitgefaseerd. Houd hiermee rekening met het samenstellen van je boekenlijst.
De site van ThiemeMeulenhoff maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies