Hulp bij inloggen     winkelwagen

Pit Taal & Spelling voor het basisonderwijs

Pit – lesmethode Taal & Spelling voor groep 4 t/m 8

Taalvaardige leerlingen, dat is waar het om gaat! Daarom kies je voor Pit, de taal- en spellingmethode voor groep 4 t/m 8 van de basisschool. Met Pit zorg je voor een stevig taal- en spellingfundament bij iedere leerling! Je onderwijst de juiste strategieën, werkt spelenderwijs aan een moeiteloze toepassing van geleerde kennis en vaardigheden, én je hebt in elke les aandacht voor woordenschat.

Probeer Pit uit!

Bestel een zichtzending
PIT taal en spelling inkijkexemplaar groep 5
Uitlegvideo | ThiemeMeulenhoff

Wil je kennismaken met Pit? Schrijf je in voor een webinar

Ga jij je dit schooljaar oriënteren op een nieuwe taal- en/of spellingmethode? Maak kennis met Pit en volg een webinar! Onze methodespecialist vertelt je alles over de visie van Pit op taal- en spellingonderwijs, laat je de materialen zien en legt uit hoe jij met Pit zorgt voor functioneel taalvaardige leerlingen. 

 

Schrijf je in voor één van onze webinars:

 

Pit Taal

  • Per 2 lessen 1 leerlijn centraal
  • Doorlopend aandacht voor woordenschat
  • Strategisch leren volgens het Pit-principe
  • Pitstop-lessen voor evalueren, herhalen en toepassen

Pit Spelling

  • 1 spellingcategorie per week
  • Doordachte onderhoudslijn
  • Wekelijks bewegend en spelend leren
  • Strategische aanpak volgens het Pit-principe
Schrijf je in voor webinars over Pit | ThiemeMeulenhoff

Gebruik je nu Taalverhaal.nu op school? Stap dan eenvoudig over naar Pit.

Taalverhaal overstappen
Proefpakket Pit

Wil je Pit ervaren in je klas? Probeer de methode twee weken uit!

Probeer Pit uit

Een ijzersterk fundament voor jouw leerlingen!

Luister naar de Pitcast, de podcast over de nieuwste taal- en spellingmethode voor het basisonderwijs. In de Pitcast praten de makers van Pit met hoofdauteur en taalkundig onderwijsspecialist Maria Hetty van den Berg over het taalonderwijs in Nederland, functionele taalvaardigheid en de visie van Pit. Maar ook onderwerpen als het geheim van goed spellingonderwijs en hoe élke leerling goed kan worden in werkwoordspelling komen aan bod. In de nieuwste Pitcast vertelt Resi Damhuis, oprichter Taaldenkgesprekken nu!over het belang van interactief leren en hoe je dit toepast in je taalonderwijs.

 

In deze eerste Pitcast bespreken Maria Hetty van den Berg en Joris de Kok o.a:

  • waarom deze nieuwe taal-en spellingmethode zo hard nodig is in het basisonderwijs;
  • het belang van functionele taalvaardigheid;
  • hoe leuk taalonderwijs kan zijn. Óók werkwoordspelling;
  • de strategische onderwijsvisie van Pit en het Pit-principe;
  • wat Hetty als taalkundig onderwijsspecialist drijft.

 

In de tweede Pitcast bespreken Maria Hetty van den Berg en Joris de Kok o.a.:

  • waarom het zo belangrijk is dat kinderen goed leren spellen;
  • wat het geheim is van goed spellingonderwijs volgens Maria Hetty;
  • waarom Pit bij spelling het gehoor (fonologie) als uitgangspunt neemt;
  • welke wetenschappelijke inzichten er nog meer allemaal zijn verwerkt in Pit spelling;
  • hoe álle kinderen behalve de 1F-doelen ook de 2F-doelen kunnen behalen.

 

In de derde Pitcast over spelling bespreken Maria Hetty van den Berg en Joris de Kok o.a:

  • wat het grootste probleem is in het huidige werkwoordspellingonderwijs;
  • waarom Pit Spelling altijd uitgaat van de auditieve stam;
  • wat gevaarlijke werkwoorden zijn en hoe je ze herkent;
  • hoe het gebruik van een algoritmisch schema helpt om tot de juiste werkwoordspelling te komen;
  • dat met Pit ook zwakke spellers goed kunnen worden in werkwoordspelling.

In de vierde Pitcast over taal bespreken Maria Hetty van den Berg, Mirjam Wester en Resi Damhuis o.a:

  • wat de kern van interactief leren is;
  • waarom deze vorm van leren zo effectief is;
  • hoe je als leerkracht vormgeeft aan interactief leren;
  • wat taaldenk- en taalleergesprekken zijn;
  • en hoe je deze gesprekken kunt inzetten in je taalonderwijs.