delen

Voordelen rekenmethode Alles telt

Door de differentiatiemogelijkheden kan elke leerling met Alles telt een eigen leerroute volgen. Met de online lesomgeving bespaar je tijd die je weer aan je leerlingen kan besteden. Zo geef je jouw leerlingen een stevige basis mee en haal je het beste rekenresultaat uit élke leerling. 

Vraag een zichtzending aan
alles telt lesgeven

Meer tijd voor elke leerling

Met de methodestartpagina – de online lesomgeving - organiseer je eenvoudig je lessen. Zo bespaar je tijd om aan élke leerling te besteden. 

In de methodestartpagina kan je met één druk op de knop oefen- en toetsrapportages inzien per blok en per leerlijn. Op basis van de toetsresultaten staan automatisch handelings- en groepsplannen op maat klaar. Daarnaast vind je er alle materialen voor het digibord, diverse printbladen en vele extra’s ter ondersteuning van je rekenles. Bovendien wordt op basis van de resultaten automatisch oefenstof klaargezet op leerlijn in de oefensoftware en als herhalingsblad. Verder switch je heel gemakkelijk tussen de groepen.

Lees meer over de ondersteuning

Optimale differentiatie

Alles telt is zo opgezet dat je optimaal kan differentiëren. De rekenmethode biedt daarvoor drie heldere leerroutes in het basismateriaal: minimum, regulier en plus. Je leerlingen kunnen zo hun  eigen leerroute volgen door een herkenbare aanduiding van de moeilijkheidsgraad bij elke opgave. De adaptieve toets- en oefensoftware is op maat voor iedere leerling.

Daarnaast staan groeps- en handelingsplannen klaar die gebaseerd zijn op de toetsresultaten. In het groepsplan zijn de leerlingen per niveau ingedeeld met bijbehorende lessen en materialen. In het handelingsplan zie je welke stof en aandacht de individuele leerling nodig heeft. De extra tips in de handleiding – waaronder taaltips voor de leestaalzwakke leerlingen – ondersteunen je optimaal.

Differentiatie in de materialen:

  • heldere leerroutes in het basismateriaal op drie niveaus
  • een plusschrift boven op het werkschrift voor zeer goede rekenaars (groep 3 t/m 8)
  • een maatschrift voor zwakke rekenaars, die het werkschrift vervangt (groep 3 t/m 8)
  • toets- en oefensoftware op maat
  • extra opdrachten op drie niveaus voor snelle rekenaars

Lees meer de opbouw en structuur

Structureel herhalen en onderhouden

Elke les start met 5 à 10 minuten hoofdrekenen. Ook doen de leerlingen elke les herhalingsopgaven. Elke vijfde les is uitsluitend bedoeld voor oefenen en herhalen. Je leerlingen kunnen zelf aan de slag met de oefensoftware. Ze oefenen in duo´s met Kwismeester waarbij de ene leerling de vraag stelt de ander het antwoord geeft.

Lees meer over herhaling en onderhoud