Lock Digitale leeromgeving winkelwagen

Rekenen

Nieuws en meer

Interview met Kees Hoogland

Lees meer

Wat moeten we kinderen leren als het gaat om rekenen? Volgens Dr. Kees Hoogland, expert op het gebied van rekenonderwijs, is het antwoord op deze vraag nogal aan verandering onderhevig. Welke les kun jij als leerkracht daaruit trekken? Lees het interview met Kees Hoogland.

Lees het interview

Interview met Marleen van de Wetering

Lees meer

Marleen van de Wetering was als kind absoluut geen kei in rekenen. Sterker nog: ze kan zich het gevoel van onmacht op school nog levendig voor de geest halen. Nu is ze conceptauteur van de rekenmethode Alles telt Q. Haar verklaring? “Misschien ben ik stiekem wel een beetje een idealist.”

Lees het interview
Marleen van de Wetering interview | ThiemeMeulenhoff

Toe aan een nieuwe rekenmethode?

Lees meer

Als je een nieuwe rekenmethode kiest, ga je niet over één nacht ijs. Je werkt er immers jaren mee. Je keuze moet dus goed doordacht zijn. Hoe kies je een nieuwe methode?

Lees meer
Nieuwe rekenmethode | ThiemeMeulenhoff

Alles telt Q in de praktijk

Lees meer

O.B.S. De Toonladder in Zwolle is als één van de eerste scholen gestart met Alles telt Q. We spraken drie leerkrachten over hun visie op rekenonderwijs en natuurlijk wilden we weten hoe ze Alles telt Q ervaren!

Lees hun ervaring!
OBS aan het woord | ThiemeMeulenhoff
Past alles telt q bij jou? | ThiemeMeulenhoff

Een rekenmethode moet natuurlijk steengoed zijn. Maar hij moet ook bij jou, je collega's en jullie rekenonderwijs passen. Hoe zit dat met de nieuwe rekenmethode Alles telt Q? Loop de checklist langs, dan kom je erachter.

Download de checklist

Fixt en growth mindset

De ene leerling bijt zich graag vast in een uitdagende rekensom, de andere begint er niet eens aan of geeft snel op. Hoe komt dat? En hoe help je álle kinderen positief te denken over hun mogelijkheden en door te zetten?

Formatief evalueren maakt groei zichtbaar

Door formatief evalueren maak je de (reken) ontwikkeling van leerlingen zichtbaar en betrek je hen meer bij het leren. Dat zorgt voor meer leerplezier én voor betere resultaten!

Contact en ondersteuning