Het hele jaar halen we feedback op bij docenten. Deze gebruikerservaringen zijn voor ons waardevol om van te leren en zorgen voor sterkere lesmethodes. Zo kregen we ook tips voor verbetering van de werkboeken. Tussen de verwerkingsopdrachten op papier en digitaal (eDition) bestonden verschillen. Daarom zijn deze werkboeken helemaal herzien.
N.B. Deze werkboeken hebben nieuwe ISBN's. Deze vind je in het overzicht onderaan deze pagina.
Volgorde en inhoud
De volgorde en inhoud van de verwerkingsopdrachten op papier en digitaal zijn nu gelijk. De studenten hebben allemaal dezelfde opdrachten tot hun beschikking. Daardoor kan je beide verschijningsvormen in één klas gebruiken. Dit maakt het klassikaal bespreken van de uitwerkingen gemakkelijker.
Leerdoelen leidend
Belangrijk uitgangspunt is dat het leerdoel van een opdracht altijd hetzelfde is in het boek en digitaal, waarbij we het beste uit beide verschijningsvormen willen halen. Hierdoor kan de uitwerkingsvorm van de opdracht op papier anders zijn dan digitaal. Denk bijvoorbeeld aan digitale sleepoefeningen die op papier invuloefeningen worden.
Duidelijker onderscheid opdrachten niveau 3/4 en niveau 4
Nieuw is ook een duidelijker onderscheid tussen de opdrachten op niveau 3/4 en de opdrachten op niveau 4 in de papieren werkboeken. De opdrachten niveau 4 staan in de nieuwe boeken aan het einde van het hoofdstuk. Het icoon 'niveau 4' staat er natuurlijk nog bij. In de digitale omgeving staan de opdrachten niveau 4 apart van die van niveau 3/4.
ThiemeMeulenhoff gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat de website zo goed mogelijk werkt. Wil je meer weten over cookies of wil je de cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Selecteer dan hieronder je voorkeur of klik op meer informatie