Hulp bij inloggen     winkelwagen

Veelgestelde vragen over het digitale abonnement voor mbo-studenten

Hoe sluit ik een abonnement af?

Ga naar www.mboabonnement.nl

Met een paar clicks heb je jouw abonnement afgesloten. De eerste betaling gaat per iDeal, de perioden daarna via een incasso.

Waar bestaat het abonnement uit?

Met het abonnement krijg je toegang tot alle beroepsgerichte lesstof voor jouw opleiding. Digitaal. Dus alle theorie, opdrachten met feedback en antwoorden, praktijkopdrachten cases en kennis testjes via één inlog en één site. Jouw docenten zullen aangeven hoe je de lesstof kunt gebruiken tijdens jouw opleiding.

Hoe lang loopt het abonnement?

Je abonnement loopt 34 dagen vanaf de dag dat je het afsluit. Het abonnement wordt automatisch verlengd. Het abonnement kan worden gepauzeerd voor een periode van een maand of worden stopgezet. Dat gebeurt dan na het verstrijken van de nog lopende periode.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Het abonnement wordt automatisch verlengd. Daar hoef je niets voor te doen. Je kunt zelf het abonnement pauzeren of stopzetten.

Hoe pauzeer ik mijn abonnement?

Ga naar www.mboabonnement.nl en log indien gevraagd in (LET OP: doe dat met hetzelfde e-mail adres waarmee je het abonnement ooit hebt gestart).

Je komt zo op de pagina met alle gegevens van jouw abonnement. Klik daar op “Pauzeren”. Je abonnement wordt nu voor de duur van één periode (maand) gepauzeerd.

Hoe hervat ik na het pauzeren mijn abonnement?

Ga naar www.mboabonnement.nl en log indien gevraagd in (LET OP: doe dat met hetzelfde e-mail adres waarmee je het abonnement ooit hebt gestart). Je komt zo op de pagina met alle gegevens van jouw abonnement.

Klik daar op “Niet meer pauzeren”. Via “Mijn lesmateriaal” heb je dan direct weer toegang tot al jouw lesmateriaal.

Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?

Ga naar www.mboabonnement.nl en log indien gevraagd in (LET OP: doe dat met hetzelfde e-mail adres waarmee je het abonnement ooit hebt gestart).

Je komt zo op de pagina met alle gegevens van jouw abonnement. Klik daar op “Stopzetten”.

Ik heb mijn abonnement ooit gestopt. Hoe kan ik het weer hervatten?

Ga naar www.mboabonnement.nl en log indien gevraagd in (LET OP: doe dat met hetzelfde e-mail adres waarmee je het abonnement ooit hebt gestart).

Je komt zo op de pagina met alle gegevens van jouw abonnement.

Klik daar op “Niet meer stopzetten”. Via “Mijn lesmateriaal” heb je dan direct weer toegang tot al jouw lesmateriaal.

Ik kan mijn abonnement niet meer gebruiken en heb geen toegang meer tot mijn lesmateriaal. Wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn.

Ga eerst de status van jouw abonnement na. Ga hiervoor naar www.mboabonnement.nl en log indien gevraagd in (LET OP: doe dat met hetzelfde e-mail adres waarmee je het abonnement ooit hebt gestart).
Je komt zo op de pagina met alle gegevens van jouw abonnement.
Ga de status van jouw abonnement na.

  • Is de status "gepauzeerd" kies dan voor “niet meer pauzeren”. Klik daarna op de knop “Mijn Lesmateriaal”.
  • Is het abonnement "stopgezet" kies dan ook voor “niet meer stoppen”.
    LET OP: het abonnement kan zijn stopgezet doordat we gedurende vier dagen niet het maandbedrag van het rekeningnummer hebben kunnen schrijven. Check in dat geval eerst het saldo van jouw rekening en vul dit saldo indien nodig eerst aan. Klik daarna op de knop “Mijn Lesmateriaal”.
  • Is de status "actief" klik dan op de knop “Mijn Lesmateriaal”.

Biedt bovenstaande geen oplossing? Neem dan contact op met onze klantenservice. Klik daarvoor hier.

Mijn vraag staat er niet tussen.

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Kijk bij onze algemene veelgestelde vragen of neem direct contact op met onze klantenservice.