FAQ licenties
Licenties algemeen
Ik heb geen activeringscode gehad.
Activeringscodes worden door de docent/school op de boekenlijst gezet, je ontvangt dan de activeringscode automatisch als je inlogt via de ELO op school of via het digitale portaal van de schoolboekhandel.
Wij verzoeken je om contact op te nemen met je docent hoe het met de activeringscodes is geregeld. Indien school niet voorziet in activeringscodes kun je hem altijd privé kopen via Van Dijk Educatie.
Ik heb een (proef)licentie aangevraagd maar zie deze na 3 werkdagen nog niet staan in Basispoort.
Is de (proef)licentie aangevraagd op dezelfde BRIN als waarmee je werkt in Basispoort?
Zo ja, controleer in Profielhuis of de school actief staat. Zo niet, maak dan een melding hiervoor aan of zet, indien mogelijk, de school actief.
Wat is het verschil tussen een startlicentie en een totaallicentie voor de Docent?
De startlicentie geeft toegang tot de instaptoets en indien beschikbaar: start, overige paragrafen, casus, finish, bronnen, zelftoetsen. In de startlicentie staat de theorie waarnaar vanuit de digitale opdrachten wordt verwezen. De totaallicentie geeft toegang tot de startlicentie, de digitale boeken, de toetsen en het leerlingenmateriaal.
De boeken in Schooltas zijn niet zichtbaar.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Je hebt/wij hebben de boeken niet juist gekoppeld.
Je hebt een dubbel schooltas-account.
Verkeerde koppeling tussen je/het TM-account en het hele schooltas-account.
Je hebt/wij hebben de boeken per ongeluk verborgen.
Ik kan geen groep aanmaken, wat nu?
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
De docent heeft geen docenten account maar een leerling account.
De docent is niet gekoppeld aan een school.
De docent ziet geen verrijking voor de antwoorden
Het Schooltas account van de docent is een leerling account.
Hoe kan ik leerlingen volgen?
Daarvoor moeten de leerlingen eerst een klascode toevoegen. Heb je nog geen klascode? Maak dan een nieuwe klas aan via de button 'voeg een klas toe' (links onderin het scherm).
Geef deze klas een naam, kies een vak en klik op 'klaar'. Je ziet nu een klascode. Als de leerlingen deze code toevoegen, kun je ze volgen.
Swipen naar een ander boek is niet mogelijk
De leerling heeft voor het “Vak” maar 1 boek beschikbaar, om te kunnen swipen zijn meerdere boeken van het zelfde vak nodig.
De leerling krijgt een wit scherm tijdens het open van een boek
De licentie (bundelcode) is verlopen.
Het vak is niet zichtbaar. Wat nu?
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Je hebt/wij hebben de boeken niet juist gekoppeld.
Je hebt een dubbel schooltas-account.
Verkeerde koppeling tussen je/het TM-account en het hele schooltas-account.
Je hebt/wij hebben de boeken per ongeluk verborgen.
Wat zijn de systeemeisen voor de applicaties van ThiemeMeulenhoff?
Welke cookies?
ThiemeMeulenhoff gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat de website zo goed mogelijk werkt. Wil je meer weten over cookies of wil je de cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Selecteer dan hieronder je voorkeur of klik op meer informatie