FAQ Got it
Got it taal en rekenen
Kan een afgeronde toets nogmaals gemaakt worden?
Nee, een afgeronde toets kan niet opnieuw gemaakt worden.
Een collega moet mijn lessen overnemen. Kan hij/zij toegang krijgen tot mijn groepen?
Ja, als de vervangende docent de groepscode invoert ziet hij ook de betreffende groepen staan. Hij/zij heeft wel een docentlicentie nodig.
Waarom krijgt mijn leerling / student geen toets aangeboden?
Er zijn 4 mogelijkheden:
- De leerling / student heeft niet voldoende geoefend om een domeintoets of een onderwerptoets aangeboden te krijgen.
- De leerling / student heeft een dubbel ThiemeMeulenhoff-account.
- De leerling / student is niet gekoppeld aan de juiste groep.
- De docent heeft in leerlingenbeheer de optie Onderwerptoets en domeintoets niet aanstaan.
Waarom komt mijn leerling / student uit op Got it Taal i.p.v. op Got it Rekenen?
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De leerling / student heeft Tijdelijk aan de slag met Got it Taal aangeklikt.
- De leerling / student heeft geen geldige licentie voor Got it Rekenen.
Waarom is de groep niet meer zichtbaar voor de docent?
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De groep is verwijderd door de docent zelf of door een andere docent die ook toegang heeft tot dezelfde groep.
- De groep is Inactief (de einddatum is verlopen).
Waarom wordt de groepscode niet geaccepteerd?
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De leerling / student en de docent hebben niet dezelfde school geselecteerd in hun profiel.
- De groep is Inactief (de einddatum is verlopen).
Waarom moet mijn leerling / student de groepscode opnieuw invoeren?
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De leerling / student heeft een dubbel ThiemeMeulenhoff-account.
- De docent heeft de leerling / student uit de groep verwijderd.
Hoe kan ik switchen tussen Got it Taal en Got it Rekenen?
Voor rekenen: klik in de bovenste balk op Meer Got it. Voor taal: klik in de bovenste balk op 'het plusje'.
Waarom moet mijn leerling / student de instaptoets opnieuw maken?
Er zijn 3 mogelijkheden:
- De leerling / student is gewijzigd van referentieniveau (1F, 2F of 3F).
- De leerling / student is gereset in het leerlingenbeheer van de docent.
- De leerling / student heeft een dubbel ThiemeMeulenhoff-account.
Waarom kan mijn leerling / student niet oefenen?
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De leerling / student is niet gekoppeld aan een groep.
- De groep waaraan de leerling / student is gekoppeld is verlopen.
Waarom staat de kenniskaart van mijn leerling / student op 0%?
In dit geval is een niet afgemaakte toets afgesloten door de docent.
De leerling is niet in de groep te vinden. Wat nu?
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Oorzaak 1: Docent heeft leerling niet in groep geplaatst.
Oplossing: Docent moet eerst groep aanmaken en dan leerling in groep plaatsten.
Oorzaak 2: Leerling is gekoppeld aan verkeerde groep.
Oplossing: Docent plaatst leerling in juiste groep.
Waarom is mijn school niet bekend?
Er zijn 2 mogelijkheden:
- De school is niet bekend in de database van Got it.
- De leerling / student heeft de verkeerde schoolkeuze gemaakt in het ThiemeMeulenhoff-account.
Waarom moet mijn leerling / student een startcode of matchcode invoeren?
Er zijn 3 mogelijkheden:
- De leerling / student heeft een foutieve schoolkeuze gemaakt in het ThiemeMeulenhoff-account.
- De school staat nog niet op Groepenregie in de database van Got it.
- Het account van de leerling / student staat al geregistreerd op een andere BRIN in de database van Got it.
Wat zijn de systeemeisen voor de applicaties van ThiemeMeulenhoff?
Welke cookies?
ThiemeMeulenhoff gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat de website zo goed mogelijk werkt. Wil je meer weten over cookies of wil je de cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Selecteer dan hieronder je voorkeur of klik op meer informatie